برترینها

برترینهای حوزه تاسیسات و ساختمان و حوزه فناوری را از ما بخواهید.

برترینها

برترینهای حوزه تاسیسات و ساختمان و حوزه فناوری را از ما بخواهید.

راهنمای قیمت گذاری رولکس دیتونا

Rolex Daytona - یا به طور دقیق Rolex Cosmograph Daytona - به خود می بالد که یکی از شناخته شده ترین ساعت ها نه تنها از برند بلکه از کل صنعت ساعت است.

  

با توجه به میراث برند رولکس و همچنین یاتاقانهای بسیار مفید و لوکس این ساعت ، خیلی تعجب آور نیست.


همچنین که یکی از پرچمداران مدل های این برند است ، جای تعجب نیست که ببینیم قیمت رولکس دیتونا طی این سالها چگونه سر به فلک کشیده است. تا به امروز ، ما فقط می توانیم آن را در یک روند صعودی و بدون هیچ نشانه ای از کاهش ببینیم.


اما چه چیزی قیمت های رولکس دیتونا را تعیین می کند؟ برای دانستن ارزش یک ساعت ، باید در ریشه های آن فرو برویم و شروع آن را بیاموزیم. زیرا بالاخره Cosmograph Daytona فقط ساعت دیگری نیست. این میراثی است که درست در اطراف مچ شما زندگی می کند.


سیر تکاملی ساعت رولکس دیتونا


برخلاف آنچه مردم تصور می کنند ، حداقل در تاریخچه رولکس ، نگاره نویسان در گذشته بسیار محبوب نبودند. این برند کرونوگرافی تولید می کرد اما چیزی نبود جز سایه هایی از ساعتهای آنالوگ سه گانه که در گذشته موضوع هیجان انگیز بودند. رولکس شروع به معرفی کرنوگرافی هایی کرد که از کالیبراسیون های شخص ثالث تغذیه می کنند.


این ساعت ها بعد از کیس معروف صدف استفاده نمی شوند. تا اینکه جنگ جهانی دوم آغاز شد. سرانجام ، رولکس کرونوگراف را به پرونده معروف صدف معرفی کرد. با این حال ، با وجود ویژگی های بسیاری که ساعت های کرونوگراف به خصوص در آن زمان داشتند ، اما چندان موفق نبودند.


یک نکته دیگه هم باید بگم این هست که سایت کوک باش هم مطالب خوبی در زمینه راهنمای خرید ساعت هوشمند و انواع ساعت دیجیتالی و ساعت دیواری , ساعت رومیزی و دیواری , ساعت تزیینی و ساعت عقربه ای دارد که می توانید از این سایت کمک بگیرید.


سال 1955 بود که رولکس مرجع را راه اندازی کرد. کرونوگراف 6234. در آن زمان ، این ساعت نه Cosmograph بود و نه Daytona مشخص نشده بود ، بنابراین حکاکی آن روی صفحه نمایش نشان داده نمی شد. در عوض ، "کرونوگراف" همان چیزی است که شخص می تواند در صفحه شماره گیری خود مشاهده کند.


حدود 2000 مورد از این ساعت ها صرفه جویی کردند تا سال 1961 که مارک تصمیم گرفت مرجع خود را متوقف کند. با قیمت 200 دلار ، ساعت موفق نبود.


ساعت مچی رولکس کرنوگراف 6234 "Pre-Daytona" در یک جعبه فولادی یا طلایی 36 میلی متر با صفحه نقره ای یا سیاه عرضه می شود.


این دستگاه دارای یک دستگاه اندازه گیری فاصله و یک دور سنج سریع است. روی صفحه ، شاخص های خنجر و همچنین دست برگ را پیدا خواهید کرد.


با این حال ، ساعت به دلیل ملخ های پمپ بدون رزوه یا رزوه ، به کاملترین مقاومت در برابر آب در برابر صدف نمی رسد.


این ساعت مجهز به حرکت پیچ در پیچ Valjoux 72A است که رولکس تا سال 1988 از آن استفاده می کرد.


از طرف دیگر ، ساعت رولکس ref است. کرنوگراف 6238 "Pre-Daytona" یا در یک جعبه استیل ، یک مورد طلای 14 عیار یا یک طلای 18 عیار ارائه می شود. دقیقاً مانند مدل قبلی ، در یک قاب 36 میلی متری با صفحه نقره ای یا مشکی نیز عرضه می شود.


اما تکرارهای دیگر به جای آن یک دیسک خاکستری تیره یا در نادرترین موارد ، یک دیسک چند مقیاس به رنگ آبی و قرمز است. با حرکت Valjoux 72 تفاوت چندانی با مرجع ندارد. 6234.


یکی از ویژگی هایی که ساعت ها را از یکدیگر متمایز می کند ، چسباندن عقربه ها به مرجع است. 6238 ، به علاوه نشانگرهای ساعت اعمال شده و نمودارهای ساعت درخشان.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.